My followers

Saturday, September 15, 2012

aku sekarang

Assalamualaikum sahabat2...lame sudah x update blog sy ni...maklumlah busy final year buat projek dan tesis ...tambahan pula sekarang sy praktikal...masa yg terluang ni nk share sikit la ape yg sy fikirkan sekarang...

hari demi hari berlalu begitu pantas meninggalkan kite...kadang2 terfikir ke mana masa muda aku dihabiskan?? adakah sekadar mengejar cita2 menuntut ilmu menggengam segulung ijazah yg belum tentu menjamin masa dpan yang baik...persoalan yg sering bermain di fikiran aku..sejak akhir2 ni ....tambahan pula status aku menjadi pelajar akan berakhir tidak lama lg..3 thun menuntut di menara gading tidak byk dpt aku pelajari utk mematangkan diri ini..adakah aku kurang menggunakan masa dengan sebaiknya atau masa aku sibuk dihabiskan dengn perkara yg sia2...mmg tidak dinafikan aku terlalu sibuk mengejar selain bidang yg aku belajar di universiti...aktif memasuki badan beruniform dan pelbagai persatuan yg lain...sehingga kdang kala aku hanyut dengan perkara tersebut...namun alhamdulillah Allah masih beri peluang utk aku sentiasa mendekatkan diri kepadaNya..walaupon sibuk menuntut ilmu...kini aku sedar semakin meningkat usia semakin byk perkara perlu aku fikirkan dan perbaiki..memasuki alam perkerjaan bukanlah sesuatu yg mudah dan agak asing bagi aku...menyambung belajar utk ke peringkat sarjana mungkin bukan pilihan sekarang..ape yg aku fikirkan adalah mencari pengalaman berkerja utk membantu keluargaku walaupon keadaan keluarga agak stabil sekarang..aku tetap bersyukur dengan ape yg aku ada sekarang.....insyallah aku ingin mencari ilmu agama yg dpt aku bawa utk bekalan di sana...kadang kala fikiran aku sering dihantui dengan dosa2 yg aku lakukan...semoga Allah mengampuni dosa aku yg lalu...jadikn diri ini lebih baik insyallah...

sekadar berkongsi cerita..assalam..

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...